lunes, 22 de febrero de 2016

Tutoría lunes 22 febrero 2016

Módulo 2. Unidad 2.





Módulo 4. Unidad 7.






  • The Environment. Videos and exercises.


  • Modals: can / may / might.


  • Quantifiers: a few / a little / a lot / much / many. Quiz.





  • Módulo 7. Unidad 8.


  • Crime: Vocabulary.




  • QUESTIONS
    What do you think the most common crime in your country is?
    Should police in your country be stricter or less strict?
    Is your country a safe country?
    Have you ever seen a crime? (Don’t talk about it if it’s too upsetting for you.)
    Do you think criminals can change?
    Is shoplifting common in your country?
    What kind of people shoplift and what kinds of things do they steal?
    Does your country have a big organized crime group like the mafia?
    Have you ever met someone from a mafia?
    What is the best way for police to keep neighborhoods safe?
    Can you tell if a kid will grow up to be a criminal?

    lunes, 15 de febrero de 2016

    Tutoría lunes 15 febrero 2016

    Módulo 2. Unidad 1.

    Módulo 4. Unidad 6.









    Módulo 7. Unidad 7.


    sábado, 13 de febrero de 2016

    Calificaciones Examen del Módulo 1

    Para consultar las calificaciones, haz clic EN ESTE ENLACE.

    La revisión de exámenes tendrá lugar durante la hora de tutoría el lunes 15 de febrero.


    El significado de las siglas es:

    CL Comprensión Lectora
    CO Comprensión Oral
    TE Test de Contenidos
    EE Expresión Escrita
    EO Expresión Oral

    AP Apto
    NA No Apto
    SP Superado
    NSP No Superado
    NPR No Presentado
    APRO Aprobado en años anteriores

    lunes, 8 de febrero de 2016

    Tutoría lunes 8 febrero 2016

    Hoy no hay tutoría para Nivel Básico 1. El examen del módulo 1 será el miércoles 10 de febrero a las 17:00 h.


    Información sobre exámenes finales del módulo 8 (Nivel Intermedio): 

    Desde el curso 2014/15, como se establece en las Instrucciones de 22 de julio de 2014 para el funcionamiento del Programa That’s English! en Andalucía, el personal docente responsable de grupos de nivel intermedio se encargará de administrar y corregir la prueba escrita de la Prueba Unificada de Certificación, así como de la convocatoria de la prueba de expresión e interacción oral, de su publicación tanto en el centro de gestión como en el de docencia y de su valoración, siguiendo lo establecido en la Orden de 12 de diciembre de 2011, que regula las citadas pruebas. Posteriormente, deberá encargarse además de la grabación de las calificaciones del alumnado que ha evaluado en la aplicación Séneca.
    La prueba escrita tendrá lugar en los centros de gestión del Programa That’s English! en cada provincia. A estos concurrirá el alumnado y el profesorado responsable de NI del programa convocados por Resolución anual de la D.G. de F.P.I. y Educación Permanente. La Coordinación Provincial y la Dirección del los centros de gestión del programa se encargarán de la organización de la prueba escrita del alumnado de NI. En los casos en los que sea estrictamente necesario un desplazamiento del personal That’s English! 2014/15 docente de TE! para la administración de la prueba escrita en el centro de gestión se deberá comunicar a esta D.G. dicha situación a través de la Coordinación Provincial para su autorización.
    Para el ejercicio de expresión e interacción oral, se constituirán tribunales de dos docentes de NI del Programa TE! y se convocará al alumnado del mismo en tandas de tres en el centro de docencia del programa y en fecha y horarios determinados. Será el profesorado del programa quien se encargue de la convocatoria de la prueba.


    Módulo 4. Unidad 5.











    Módulo 7. Unidad 6.





    QUESTIONS

    • What are the movie genres that you like?
    • What is your favourite movie? Why do you like it?
    • Are there any kinds of movies you dislike? If so, what kinds? Why do you dislike them?
    • What is the scariest/funniest/most romantic movie you have ever seen?
    • What is the worst movie you've ever seen?
    • Who is your favourite actor or actress? Why?
    • Is there a movie you could watch over and over again?
    • Do you prefer fiction or nonfiction movies?
    • Do you like documentaries?
    • Do you prefer to watch movies at home or at a movie theatre?
    • How often do you go to the cinema?
    • Do you think there should be more movies made in your country?
    • What kinds of movies are popular in your country?
    • What do the popular movies in your country show about your culture?
    • Is the movie industry in your country strong? Why or why not?
    • Do you think there is too much violence in movies? Does it affect children?
    • Have you ever cried in a movie?
    • Do you choose a movie based on its plot/story or the actors?
    • Are most of the films you watch in English or your native language?
    • Do you like Hollywood movies? Why or why not?
    • Do you think it is right for Hollywood movies to be the movies that are seen most around the world?
    • Do you think that movies from different countries can teach us about other cultures?
    • Do you think movies have made society more violent?
    • What makes a great movie for you?

    lunes, 1 de febrero de 2016

    Tutoría lunes 1 febrero 2016

    Módulo 1. Unidad 11.
    • Revision.

    • Study of last year exam.


    • Módulo 4. Unidad  4.
      • Vocabulary: Music.



      • Relative sentences. Practice.



      • Expressing preferences.






      • Módulo 7. Unidad  5.
        • Social classes: The Great British class calculator: What class are you? BBC



        • Expressing cause: different possibilities.




        • QUESTIONS
          1)What springs to mind when you hear the term ‘social issues’?
          2)Do you like discussing social issues in your English class?
          3)What are the biggest social issues affecting your country today?
          4)What are the very newest social issues to arise in your country?
          5) Are you directly affected by any social issues?
          6) Do you think Hollywood and the music industry are good at focusing attention on social issues?
          7) What social issues has the war on terror brought to your country?
          8) Is your government good at dealing with and tackling social issues?
          9) Which social issues affect the whole world?
          10) Do social issues ever affect rich people, or are they simply poor people’s problems? 
          STUDENT B’s
          11) What would you like the power to be able to do?
          12) What social issues were around in the past but have now gone?
          13) What social issues has the Internet created? How is your society dealing with these?
          14) Are social issues the same as economic issues and environmental issues?
          15) Would you like a job that involves addressing social issues?
          16) How are social issues different in America, China, the Arab world, India, etc?
          17) What new social issues do you think will arise in the future?
          18) Do you believe that one day, all social issues will be gone?
          19) What answers do you have to a social issue?
          20) What is the best way to study and follow social issues?